Povestea Grupului Ferrero si misiunea sa

De la primii pași la succesul mondial

POVESTEA UNEI FAMILII

 
Istoria grupului Ferrero este o poveste de succes aflata la a treia generatie, in care dezvoltarea unei companii multinationale se intrepatrunde perfect cu trecutul, prezentul si viitorul unei familii piemonteze tenace.

INCEPUTURILE IN ALBA SI ANII URMATORI


Pentru a descoperi reteta acestui succes trebuie sa ne intoarcem in anii ’40. Acestia sunt anii in care Piera si Pietro, parintii lui Michele, au transformat cofetaria pe care o detineau intr-o fabrica. Familia Ferrero a fost primul producator italian din sectorul produselor de cofetarie care dupa al doilea razboi mondial a deschis fabrici si birouri in afara tarii, transformand compania intr-un adevarat grup international. Acesti primi pasi decisivi spre succes s-au facut datorita produselor create si elaborate de Pietro Ferrero si de catre fiul sau, Michele, pe atunci foarte tanar. Un alt pas important a constat intr-o eficienta retea de vanzari dezvoltata de Giovanni, fratele lui Pietro, care si-a pierdut viata in 1949.

UN SUCCES MONDIAL


Ca urmare a succesului companiei in Italia, Michele Ferrero a decis sa dea startul productiei si in afara tarii. In 1956 a fost inaugurata o fabrica in Germania si la putin timp dupa aceasta, o fabrica in Franta. A fost preludiul unei expansiuni rapide a Ferrero in Europa, cu deschideri de birouri comerciale si centre de productie in Belgia, Olanda, Austria, Elvetia, Suedia, Regatul Unit, Irlanda si Spania. In deceniile care urmeaza, Ferrero devine global, avand companii si fabrici in America de Nord si Sud, Asia de Sud Est, Europa estica, Africa, Australia si, recent, in Turcia, Mexic si China.

DE LA IDEI MARETE LA EMBLEME CULTURALE

PRIMELE ACHIZITII


Pe parcursul anului 2015, Ferrero a intrat intr-o noua etapa de dezvoltare a companiei prin doua achizitii importante. In martie, compania a obtinut aprobarea finala pentru a incepe procesul de integrare a Oltan, acum Ferrero Findik, compania lider in colectarea, prajirea si comercializarea de alune in Turcia. A doua achizitie, incepand cu august, a fost Thorntons, o companie din industria dulciurilor fondata in 1911 in Regatul Unit. Thorntons, cu mai mult de 3 300 de angajati, este acum parte din familia noastra extinsa. Ambele companii au o istorie bogata si impartasesc un angajament puternic de a-i delecta pe consumatori cu produse premium de inalta calitate.

RESPONSABILITATEA SOCIALA DE GRUP

Ferrero este acum clasata printre primele companii din lume pentru reputatia sa. Cu certitudine, acest lucru reflecta si initiativele de responsabilitate sociala ale Grupului. Acestea sunt sumarizate in strategia CSR Ferrero, care se concentreaza pe cea mai inalta calitate si inovatie, comunicare transparenta, grija pentru oamenii care au contruit si inca mai consolideaza istoria Grupului, suportul comunitatilor locale, promovarea unui stil de viata activ in cadrul populatiei tinere precum si angajamentul puternic pentru practicile agricole sustenabile si protectia mediului inconjurator.